tantblackbella

Alla inlägg den 3 november 2011

Av tantblackbella - 3 november 2011 19:25

Idag har  varit En ONT dag...Hade tid på  så kallad Tuttröntgen!(Mammografi! Idag på fm.   .Men inatt satte en jädrans illa tandvärk igång på tanden som jag skulle dragit ut för 2veckor sedan,,Eftersom jag haft influensa o lungiflammation så vart den tiden avbokad! Och nu när jag skulle ta mej in på Mammografi vilket jag tycker är fullt tillräckligt på en dag,,så blev jag tvungen att söka akut tandvård också AJAJ AJ!

 

Först kände jag mej som en Tillplattad ÖM pannkaka efter Mammografin

 

Tycker att det gör Ondare för varje år!! grundligare undersökning kanske! 

 

Och ALLLT Kändes EXTRA HÄNGIT så att säga  

Sen ökade Tandvärken på vägen hem..Isch

Väl hos Tandläkaren   Så blev det en och en halvtimmes PLÅGAAAAA!!!

 

3bedövning,Och ett himla bändande TANDEN vägrade släppa..Det blev att såga itu den och till sisst efter mycket om o men o vila o pusta från min sida!

så sa Tandläkaren,,Näe Elisabeth Jag lär OPERERA UT DEN!!!

Omtöcknad efter en timmes behandling och Munnen full med blod o illa luktande gegga Tittade jag bara Matt på tandläkarn o sa,,OK....   Min tandvårdsrädsla hade börjat lagt sej,,MEEEN Nu skaka ja igen! hua!

 

Du har en kraftig inflammation som gått ner i tandbenet och käken så jag måste dessutom ner en bit till för att rensa..Okej blev mitt svar igen..(svimfärdig)

 

Och han Härjade kring en halvtimme till innan jag hörde JAPP Nu kom det sista!

Och jag kännde likadant HELT SLUT O YR!

 

Så säger han...Nu måste jag sy några stygn också Och Jag är Hemskt ledsen Men din Tunga höll sej inte i styr så jag RÅKADE Snitta lite i den me så nu kommer du att blöda EXTRA,,,VAVAVAVA??? Tänkte jag men fick inte fram nå mer,,JAg ville bara få det överstökat!

 

Sen fick jag recept på en 20dagar lång pencillinkur (Har nyss ätit klart en 10dagars för Lungiflammation) + smärtstillande iform av MORFIN...!!!!

 

Fick höra att jag kunde få REJÄLT Ont efteråt och i några DAGAR!!!!!

 

Så nu e man TOTALT KAPUTT Vill jag Lova!  

 

 

  

 

  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards